Výroba plenérového pochade boxu

Dnes bych se s vámi chtěl podělit o mojí novou radost. Mluvím o mém novém plenérovém boxu, který jsem si  vlastnoručně vyrobil z dřevěné krabičky na čaj.

 A jak to všechno začalo? Především za to může má poměrně jednotvárná a předvídatelná technika malování a nutkavá potřeba si rozšířit výtvarné obzory. Během detailních maleb zátiší jsem pociťoval, že to chce taky změnu a vyzkoušet si i jiné rychlejší techniky. Jako dítě jsem se hrozně rád sám toulal po lesích, lezl po stromech a po skalách, pozoroval oblohu a nasával okolní atmosféru. Jenže člověk později vyroste a na tyto bezstarostné chvíle již není čas, rodina, práce a péče o dům a manželku J čas na dlouhé hodiny nicnedělání je ztracen v nenávratnu. Myslím, že malování v přírodě mi umožní alespoň na chvilku vrátit se do bezstarostných dětských let a navíc se při tom snad i něco naučím J




Note: Důkaz, že jsem měl opravdu dlouhé vlasy a bezstarostný výraz :)
Začal jsem tedy projíždět domácí e-shopy a ejhle, nikde jsem nenašel přesně to, co jsem hledal. Ok tak to zkusím v UK nebo USA, řekl jsem si, super mají vše, co hledám ale ta cena ? to raději ani nemluvím o poštovném. Volba byla jasná, bude levnější si ho vyrobit! Natahal jsem si tedy z webu všechny možné obrázky plenérových boxů, profrčel youtubko s návody jak na to, hupsnul do krámu pro materiál a pustil se do výroby mé vlastní magické skříňky.
Jako první jsem potřeboval vyřešit samosvorný mechanismus na přidržení plátna na víku krabičky. Lišta, kterou jsem umístil do vodítek na zadní straně čelní desky, mi umožňuje uchycení pláten o různých rozměrech. Problém byl jak vyřešit aby se lišty sama vracela a přítlakem plátno držela. Nejprve mě napadlo vyřešit tento problém slabou pružinou, ale to bohužel nefungovalo nehledě na to, že je problém takovou pružinu vůbec někde sehnat. Potom jsem si opět vzpomněl na své mladé léta, kdy mé vlasy sahaly až na má ramena J no jasně! stačí obyčejná gumička.

Dále bylo třeba vyřešit mechanismus otvírání. Ve svém hledání jsem našel v obchodě nábytkové výklopné panty, které jsem si převrtal a upravil tak, abych mohl víko zajistit v požadované poloze. Potom už to byla brnkačka, nalepil jsem vodící lišty pro paletu a pomocnou desku a do spodu boxu přidělal kámen na uchycení do stativu.




Tak a mám hotovo a pomalu vyrážím za první plenérovou zkušeností. Pokud mě chcete najít, zajděte do lesů Krušných hor, určitě tam někde budu J

 pro zajímavost ještě uvádím, kolik jsem za všechno utratil.
Dřevěná krabička - 300 ,-
Materiál (překližka, panty, malé pilníky, pilový plátek, magnetky) - 900 ,-
Šedá barva na paletu - 200,-

Celkem 1 400,- korun

Comments

Popular Posts